Wiadomości

Poprawiamy bezpieczeństwo dzięki poprawie infrastruktury.

Data publikacji 01.01.2010

Policjanci z
Komendy Powiatowej Policji w Inowrocławiu prowadzą szereg działań
ukierunkowanych na wyeliminowanie zagrożeń wynikających z niedoskonałości
infrastruktury. Naszym celem jest poprawa poczucia bezpieczeństwa ...

Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Inowrocławiu prowadzą szereg działań ukierunkowanych na wyeliminowanie zagrożeń wynikających z niedoskonałości infrastruktury. Naszym celem jest poprawa poczucia bezpieczeństwa mieszkańców. Analiza dotychczasowych zdarzeń do jakich dochodzi na terenie powiatu inowrocławskiego, pozwoliła wysunąć wniosek, że w wielu przypadkach duży wpływ na powstanie zagrożenia, oraz na społeczne poczucie bezpieczeństwa, miała lub mogła mieć infrastruktura danego miejsca.

 

Do przyczyn i skutków, jakie może nieść za sobą niedostosowana do potrzeb bezpieczeństwa infrastruktura należy wymienić:

  • brak lub niewystarczające zabezpieczenie obiektu może powodować nagminne kradzieże z włamaniem.
  • pozostawione bez dostatecznego dozoru pomieszczenia często są miejscem występowania patologii społecznych i wykorzystywane m.in. przez osoby bezdomne i uzależnione od alkoholu, itp.
  • nieoświetlone lub słabo oświetlone miejsca tj. niestrzeżone parkingi mogą ułatwić pracę złodziejowi.
  • zły stan dróg i chodników oraz nieprawidłowości w oznakowaniu dróg pionowym i poziomym może być przyczyną kolizji drogowych lub wypadków.

 

Skuteczność działań podejmowanych przez Policję uwarunkowana jest zaangażowaniem lokalnej społeczności i jej aktywnością. Wobec powyższego o kontakt z Policją proszone są osoby, które mają informacje i wiedzę na temat negatywnych elementów infrastruktury. W tym celu należy dzwonić pod numer telefonu 112 lub 997. Na Państwa sugestie czekają również dzielnicowi, którzy codziennie pełnią służbę w swoim rejonie;

Włączenie się mieszkańców w ujawnianie niedoskonałości infrastruktury i zdecydowane reagowanie na łamanie prawa powoduje, że Policja ma dopływ informacji o zagrożeniach i odczuciach mieszkańców, które w znacznym stopniu ułatwią działania o charakterze prewencyjnym. W 2008 roku łącznie do różnych instytucji Policja skierowała aż 189 wystąpień o usunięcie nieprawidłowości,  z czego na wniosek Policji 172 a na wniosek mieszkańców 17. 146 z nich zostało rozpatrzonych pozytywnie. Najwięcej, bo aż 124 wystąpienia Policja skierowała do Dyrekcji i Zarządu Dróg. Dotyczyły one m.in. usunięcia lub poprawienia niewłaściwego lub niekompletnego oznakowania pionowego i poziomego. Pozytywnie rozpatrzono 110 wniosków. W 33 przypadkach wystąpiono do Urzędów Miast, Gmin, Starosty oraz Wójtów i Sołtysów. Do tych instytucji zwracano się w związku z nieprawidłowościami w infrastrukturze w rejonach szkół tzn. umieszczanie właściwych znaków drogowych i progów zwalniających. Ponadto funkcjonariusze wnioskowali o uzupełnienie oświetlenia ulicznego w rejonach, w których znajdowały się miejsca handlowe.

Z pewnością mamy jeszcze wiele do zrobienia. Czekamy na uwagi i sugestie. Wówczas podjęte przez Policję interwencje skutecznie spowodują poprawę bezpieczeństwa mieszkańców.





Powrót na górę strony